Прагне квітка до сонця, людина - до мрії, Хоч тернисті шляхи до зірок. Хай у вирій злетять наші крила надії до нових відкриттів і зірок.

Сонячні дзвіночки

П`ятниця, 26.04.2024, 06:20

Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Мій профіль | Реєстрація | Вихід | Вхід

Головна » Статті » Школа майбутнього першокласника "Перші передзвони" » Батьківська педагогіка

Поради з підготовки руки дитини до письма

З метою полегшення навчання письму дітей в 1 класі слід проводити підготовку руки дитини до письма.
         Батькам слід пам'ятати про велике значення умов, в яких вони навчають дитину писати. Крім загальних умов (освітлення, температура в кімнаті, відповідні меблі) слід звернути увагу на обладнання: олівець, ручку, зошит.
     Паста повинна бути темно-фіолетового або синього кольору. Ручка повинна бути відповідної товщини (8 мм) і довжини (11-12 мм) з гумовою насадкою.
     Особлива вимога - навчати дітей правильно сидіти за столом. Ноги слід ставити на підлогу, спина пряма, хребет не викривлений; очі від зошита знаходяться на відстані 30-35 см; голова нахилена трохи вперед; плечі горизонтальні; руки лежать на столі, лікті ледь звисають, щоб права рука вільно рухалась на письмі. Зошит повинен лежати похило (вліво), кут нахилу нижнього кінця сторінки по відношенню до лінії стола чи парти дорівнює приблизно 25°, нижній лівий кут сторінки, на якій пише дитина, розміщується навпроти середини грудей, поступово заповнюючи сторінку, дитина лівою рукою посуває зошит вліво.
     Підготовку руки дитини до письма слід починати досить рано. Перші спроби доцільно робити у 3-4 роки. Це довільне штрихування малюнків.
     Діти 4-5 років розфарбовування можуть проводити у вигляді штрихування прямими вертикальними і горизонтальними лініями, похилими лініями.
     Правильне письмо - запорука успішного навчання загалом і розвитком мовлення, зокрема.          Відомо, що розвиток інтелектуальних здібностей, в тому числі і мови, тісно пов'язані з розвитком дрібної моторики руки. Тому важливо приділяти більше уваги виконанню графічних вправ, розфарбовуванню, штрихуванню, ліпленню з пластиліну, аплікації, грі з мозаїкою і дрібним конструктором. Все це допоможе уникнути труднощів в оволодінні навиками письма.
     Займаючись з дитиною, не забудьте пояснити завдання і перевірити його виконання.
     Якщо ви зможете щоденно приділити дитині декілька хвилин, то труднощі в оволодінні письмом будуть подолані.
     Для підтримування інтересу до вправ проводити їх в ігровій формі, не допускати примусу та покарання за якість виконання.

     ПЕРША БУКВА, ПЕРШЕ СЛОВО, ВИВЧЕНІ НА ПАПЕРІ ДИТЯЧОЮ РУКОЮ. ІНОДІ СТІЛЬКИ СИЛ БУВАЄ ВИТРАЧЕНО, А В ЗОШИТІ З'ЯВЛЯЮТЬСЯ ЛИШЕ КАРАКУЛІ. „У ЧОМУ Ж ПРИЧИНА? -ДИВУЮТЬСЯ БАТЬКИ. -АДЖЕ ДИТИНА ТАК СТАРАЄТЬСЯ".
НАЙЧАСТІШЕ ПРИЧИНА КРИЄТЬСЯ У НЕДОСТАТНЬО РОЗВИНУТІЙ ВПРАВНОСТІ РУК.
     Ступінь розвитку вправності рук у дітей 5-7-річного віку можна визначити за кількістю кидків м'яча діаметром 10 см у стінку з відстані 1 м. Якщо за ЗО сек. дитина кинула й спіймала м'яч понад 24 рази, координація її рухів відмінна, від 24 до 19 разів - задовільна, менше від 19 - погана.
     Удосконалювати координацію рухів рук допомагають спеціальні фізичні вправи, котрі треба виконувати щодня. При цьому ще можна забувати і про інші фізкультурні заняття, оскільки у дітей із низькою вправністю рук здебільшого погано розвинуті загальна координація і швидкість рухів. Таким дітям дуже потрібні ігри та вправи з м'ячем. Заохочуйте їх до цих ігор, а при першій же нагоді самі пограйте з дітьми в м'яч.
     Навчіть дитину перекладати, а потім і перекидати м'яч із руки в руку; підкидати м'яч на різну висоту і ловити його однією та двома руками; ловити м'яч після додаткових рухів (плескати в долоні перед собою, за спиною, обертатися на 360 градусів, присідати).
     Час від часу перевіряйте, наскільки ефективні заняття. Зробити це можна за допомогою дуже простих контрольних вправ.

    1. Вдаряти м'ячем об підлогу і ловити його після відскоку, спочатку хапаючи знизу, потім - зверху.

    2. Вдаряти м'ячем об підлогу, спершу стоячи на місці, а потім -рухаючись у різних напрямках. Ловити його по черзі кожною рукою окремо, потім - обома руками.
 

Категорія: Батьківська педагогіка | Додав: Milanda (16.11.2014)
Переглядів: 453 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Категорії розділу

Батьківська педагогіка [11]
Наші заняття [38]

Вхід на сайт

Пошук

Міні-чат

200

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0